sobota, 16 lipca 2022

Pozdrowienia dla mnie i siebie

Dzień 13

Dzisiaj nie mam wątpliwości co do tematu, który chce poruszyć. I co ciekawe, jeszcze jakieś 5 minut temu myślałam, że pierwsze co tu padnie to tematyka moralności, ale nie, w sumie bardziej to relatywności.

Ostatnio miałam dużo rozkmin na temat etyki i moralności. Zwłaszcza w trakcie nauki na egzamin z filozofii na studia (wow, zajęcia w stylu zapchaj dziura, które naprawdę zachęciły mnie do myślenia, szok). Wiadomo, zmieniają się konteksty historyczne itd., to też samo w sobie to mega obszerny temat, w który może kiedyś się zgłębię, ale to, na czym jednak skupiłam uwagę, to potraktowanie tego trochę jak "problem do rozwiązania". 

Swoją drogą, od razu skojarzyło mi się to z książką "Umysł Wyzwolony" Hayesa, gdzie pisał o traktowaniu życia jako problem do rozwiązania - tutaj na pewno teraz się nie zgłębię, ale serdecznie zachęcam do przeczytania.

Pomijając dygresje, zrobiłam w końcu coś, co powinien zrobić każdy człowiek, który naprawdę chce się zgłębić w jakiekolwiek zagadnienie - czyli przejrzałam dostępną literaturę na ten temat. Gdybym chciała poznać całą historię filozofii i zrozumieć wszystkie konteksty, to życia by mi nie starczyło na szukanie źródeł, ale chciałabym tutaj przypomnieć sobie (tak, piszę do siebie w przyszłości, pozdrawiam moich wszystkich czytelników, rodziców oraz mamę i tatę) książkę Schopenhauera "Podstawy moralności", a także zrobić ukłon w kierunku osób, które napisały pod nią recenzje, ponieważ pierwszy komentarz był bardzo bogaty w cytaty, które też skłaniają do myślenia, za to drugi bardzo personalny - od osoby, która dopiero zaczęła przygodę z jakimikolwiek pozycjami filozoficznymi, jednak bardzo podobał mi się wydźwięk tego komentarza. Chętnie kiedyś przeczytam tę pozycję i pogłębię swoją wiedzę o krytyce podejścia do moralności Kanta, jednak już sam komentarz wystarczył, żeby dać mi jakikolwiek pogląd na to, czego mogę się spodziewać.

Chaotycznie. Zobaczymy, kiedy zacznę pisać z sensem. Pozdrawiam siebie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hey! ♥
* Dziękuję za wszystkie komentarze ♥
* Chętnie zaobserwuję lub dam follow 4 follow, pytaj! ♥
* Przyjmuję tylko uzasadnioną krytykę ♥
* Daj linka, z pewnością wpadnę na Twojego bloga ♥